29 mar. 2012

Ce e nou?

Ei bine, dupa indelungi procese de constiinta, framantari, gasit scuze, razgandit si luat de la capat, am profitat de lasata secului [fara nicio tendinta de religiozitate ;) ]de anul asta si, incepand cu 27 Februarie, I've gone vegan! Asta inseamna ca pe langa fara carne, acum traiesc si fara oua si lapte, cu toate derivatele. Aceasta este a...40-a zi si totul merge perfect.
De ce m-am decis sa devin vegetarian strict? Pentru ca vacile de lapte sunt jefuite de vitei imediat dupa nastere, iar viteii sunt taiati pentru consum, in aceleasi metode chipurile "umane" ca si celelate 50 de miliarde de animale de uscat, anual!! Pentru ca gainile si vacile, si oile, si porcii, si curcanii si ce mai vreti voi, traiesc in mizerie si suferinta, sunt hranite cu cereale modificate genetic si tratate chimic, pentru ca nu primesc niciun fel de asistenta medicala, pentru ca vacile sunt mulse de masini care le ranesc, motiv pentru care au frecvent infectii, si astfel in lapte ajunge si puroi (in sua, este admisa o pipeta de puroi la fiecare pahar de lapte). Pentru ca oricat de free range ar fi ouala, gainile provin din aceeasi sursa, unde puii masculi sunt macinati de vii in masini de tocat, sau gazati si apoi transformati in ingrasamant. Pentru ca nu avem nevoie nici de lapte nici de oua, nici de carne. Ba dimpotriva, avem nevoie sa nu le mai consumam. Si da, sunt gata sa argumentez si sa aduc dovezi :D
Credeam ca avea sa-mi fie greu dar nu imi este deloc. Odata ce ai vazut ce e in spatele intregii industrii de exploatare a animalelor pur si simplu nu iti mai intra nici fripturica, nici branzica, nici pantofi de piele nu-ti mai trebuie (ei bine, aici e greu!) si parca si de lana te-ai lipsi. Si nu este vorba doar de aspectele legate de cruzimea fata de animale, este vorba si de efectele asupra mediului si asupra sanatatii noastre, precum si uriasul impact pe care industria o are la nivel global in ceea ce priveste foametea si saracia din anumite zone geografice. M-am documentat atat de mult in ultimele saptamani incat nu ma mai pot gandi la altceva. Am aflat lucruri inimaginabile, despre care habar nu aveam ca se intampla.
E drept, la carne am renuntat cu multi ani in urma, insa am crezut atunci ca nu mai e nimic altceva de facut, de aflat. A fost oricum o decizie formata intrinsec: brusc am inceput sa constientize moartea, ceea ce mancam era cadavrul unei fiinte macelarite. Am inceput sa evit carnea, insa nu eram convinsa inca, pana cand impulsul finala venit: ma intorceam la scoala, impreuna cu o prietena, si s-a intamplat ca fix in momentele alea sa fie un catel lovit de o masina. Am vazut tot, inclusiv cum soferul a plecat nepasator. Cainele a murit, a ramas inert in mijlocul strazii. M-am gandit ca sigur vor veni alte masina si nu-l vor ocoli. Asa ca m-am dus sa il mut langa bordura. Era intradevar mort, am simtit cand l-am apucat in brate, desi inca era cald. Bineinteles ca am plans, bineinteles ca cineva s-a oprit sa tipe la mine sa il iau acasa... Am zis ca nu e al meu, e al strazii. Si atunci de ce plangi..? Moartea e ceva infiorator, nu credeti? Si noi ne hranim cu ea.
Habar nu am daca citeste cineva asta, insa just in case ma gandesc sa fac o invitatie: orice intebare ai legata de regimul vegan, consumul de carne, impactul asupra mediului, de lucrurile pe care le-am aflat, te rog intreaba!!! In momentul asta nu ma pot gandi decat sa impartasesc cat mai multor oameni acest adevar urat, atat de urat incat adancurile celui mai atroce iad pe care ni-l putem inchipui ar fi de fapt o nimica toata. Trebuie sa ne schimbam, este sub demnitatea umana ce am ajuns sa facem, noi astia, varf al piramidei evolutive.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...